Известие

Collapse
No announcement yet.

Студена гърми и прекъсва V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • да, не можеш да смениш дебитомера с мап щото най-малкото мерят различни неща.
    точка

    Comment


    • като го свързах мап-а колата запали ,държеше малко странни обороти ( променлижи и ниски), в средните обороти работи добре и се форсира обаче във високите заглъхва. Като цяло беше не много сполучлив опита,и пропушва доста черно отзад и мирише на суров бенз. , а накрая аспухът ми беше доста очернен..... абее нее оферта да се кара на само МАП.
      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

      Comment


      • Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
        като го свързах мап-а колата запали ,държеше малко странни обороти ( променлижи и ниски), в средните обороти работи добре и се форсира обаче във високите заглъхва. Като цяло беше не много сполучлив опита,и пропушва доста черно отзад и мирише на суров бенз. , а накрая аспухът ми беше доста очернен..... абее нее оферта да се кара на само МАП.
        Напротив, няма проблем да се кара само с мап - има доста коли които са само така.
        Сега забележи характеристиките на двата датчика - единия кривата му се променя в една посока, а другия точно в обратната - точно както е станало при теб - богата на ниските и бедна на даване на газ... просто трябва да се направи "превеждаща" схема!
        Затова ти пуснах и горния линк, да видиш как е направено!


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
          Напротив, няма проблем да се кара само с мап - има доста коли които са само така.
          Сега забележи характеристиките на двата датчика - единия кривата му се променя в една посока, а другия точно в обратната - точно както е станало при теб - богата на ниските и бедна на даване на газ... просто трябва да се направи "превеждаща" схема!
          Затова ти пуснах и горния линк, да видиш как е направено!
          извинявай колега, но откровено пишеш глупости.
          дебитомера /говорим за такъв без клапа/ мери масата на влизащия въздух /тя се мери в килограми/ и температурата му за да се направят калкулации за количеството бензин.
          мап сензора мери разреждането в колектора след дросела. компютъра смята масата на влезлия въздух като освен разреждането, взима под внимание оборотите на двигателя и температурата на въздуха и после прави и калкулациите за бензина.
          има двигатели които са и с дебитомер и с мап, но няма такъв двигател на който да замениш дебитомера с мап или мап-а с дебитомер просто щото мерят различни неща и еку-то прави съвсем различни сметки.
          точка

          Comment


          • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            извинявай колега, но откровено пишеш глупости.
            дебитомера /говорим за такъв без клапа/ мери масата на влизащия въздух /тя се мери в килограми/ и температурата му за да се направят калкулации за количеството бензин.
            мап сензора мери разреждането в колектора след дросела. компютъра смята масата на влезлия въздух като освен разреждането, взима под внимание оборотите на двигателя и температурата на въздуха и после прави и калкулациите за бензина.
            има двигатели които са и с дебитомер и с мап, но няма такъв двигател на който да замениш дебитомера с мап или мап-а с дебитомер просто щото мерят различни неща и еку-то прави съвсем различни сметки.
            точно затова не пиша глупости и много добре знам какво правят двата сензора, НО това което имах предвид е това:
            афм-

            мап -
            И отделно става дума за AFM, не MAF!

            Отделно на това примерно мотроника 1.5.5 при алфа 156 тс работи с MAF, а същия мотроник във фиат работи с MAP, но тoва е отделно от тази тема.
            Last edited by Furious 155; d.m.y г., 10:49.


            Даването на газ, води до пристрастяване!
            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
            Volvo V50 2.0D by RuBig

            Comment


            • ако искаш да ми кажеш че ако инвертираш сигнала на мап сензор , той може да замени дебитомер..... НЯМА да стане

              да не говорим че чувствителността на мапа при отворен дросел е най-ниска , за разлика от маф-а която е най-висока тогава. да не забравяме все пак че мерят съвсем различни неща.
              а тоя мотроник има ли вероятност да е със съвсем различен софтуер ....
              точка

              Comment


              • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                ако искаш да ми кажеш че ако инвертираш сигнала на мап сензор , той може да замени дебитомер..... НЯМА да стане

                да не говорим че чувствителността на мапа при отворен дросел е най-ниска , за разлика от маф-а която е най-висока тогава. да не забравяме все пак че мерят съвсем различни неща.
                а тоя мотроник има ли вероятност да е със съвсем различен софтуер ....
                тук няма спор, не става с инвертиране, просто отбелязах че са доста различни и в характеристиките. И да вероятно мотроника е с различен софт, все пак за да работи с друг тип сензор.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • Аз пък се чудя как така за една година не можа да се реши проблема на тая кола.Сигурно има някакви супер сложен извънземен проблем.
                  АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                    Аз пък се чудя как така за една година не можа да се реши проблема на тая кола.Сигурно има някакви супер сложен извънземен проблем.
                    В тази връзка, някой поглеждал ли е датчика на термостата, дали е в норми?


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • какво разбираш под датчик на термостата че не те разбирам.
                      а иначе за линка който ми прати,мога тда кажа че и в него е посочено че неможе да се замести изцяло дебитомера с МАп и да се кара само така,и единият от проблемите идва когато се задържи газта в едно положение и се изравнят наляганията,то тогава се променя вакума и става едно мазало с обогатяването или обедняването на сместа

                      ---------- Post added at 18:37 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

                      А що се отнася за проблема на колата се стигна до два варианта:1- след разбутването на дебитомера ( от един "велик" майстор) металната му (спираловидна) пластина,която играе роля на пружина,да е променила твърдостта си и по този начин при подаване на газ да реагира със забавяне и оттам да се ебава сместта.
                      2- ЕКУ-то да не обработва правилно всички данни и да бърак управлението на гориво-въздушната смес ( което според мен е доста слабо вероятно, но все пак възможно)
                      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                      Comment


                      • На термостата има термодатчик, който дава инфо на компютъра за температурата на двигателя. Той е един от смесообдазуващите датчици също.

                        А иначе за каране само с МАП, предолагам че при статичните режими се взима предвид и TPS датчика, но за това не съм сигурен.

                        Ако някой ти е пипал дебитомер-а, обикновенно се пипа колко да е натегната пружината на клапата му. Виж дали случайно не е белязано оригиналното положение на обтегнатост на пружината.


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • датчика си беше изряден и въпреки това той бе едно от първите неща които смених,но без ефект. А за дебитомера- да има белязка,но след някокократно разместване явно дава отклонения,защото като замерваме в различните обороти какви показания дава е в норми,но явно врмето му за реакция е различно,а може и от клапатаму да е,незнам вече.
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • Колега, преди време имах подобен проблем с дебитомера на 75-цата. При мен проблема беше следния. Докато беше студена, колата работеше добре, след като загрее нещата ставаха все по- зле с покачване ан темперетурата, докато накрая угасваше. направих си следният експеримент, замерих съпротивлението на датчика за темперетура на въздуха в дебитомера и проверих най-високата му стойност, при която колата работеше. Купих едно съпротивление от магазин за електронни компоненти с тази стойности, свъзах го на мястото на датчика и колата заспа, от което си извадих извод, че проблема е точно там, смених дебитомера и нещата се оправиха, та съвета ми е да пробваш по този метод. Колата по този начин няма да работи с коректни смеси, но поне може да ти послужи за ориентир в търсенето.
                            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                            Comment


                            • той този датчик се следи и на диагностиката какви данни дава и моят си работи адекватно, в смисъл отчита си в реално време температурата на постъпващият въздух,но не пречи да пробвам все пак .
                              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                              Comment


                              • Чудя се след като има разни препарати за почистване на новите дебитомери,дали няма вариант за почистване смазване или обслужване на тея старите с клапата,че си мисля вече че моят просто реагира бавно и затова колата се шашка.
                                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                                Comment

                                Working...
                                X